After school. Projects and social distances in secondary school graduates in La Plata, Argentina

Authors

  • María Cecilia Bostal Universidad Nacional de La Plata
  • Federico Martín González Universidad Nacional de La Plata

Abstract

In this article, we wonder about the ways the relationship between education and work go in the process of configuring projects of future in secondary school graduates from working class from La Plata, Argentina. From a qualitative methodological perspective, we made an in-depth analysis of 60 interviews made to 18-to-24-year-old men and women, as well as participant observation records. From here, we identified three graduate groups where this link takes differentiated paths, evidencing the persistence of limits and social distances linked to the processes of social inequality.

Keywords:

youth, future, social inequality

Author Biographies

María Cecilia Bostal, Universidad Nacional de La Plata

Doctoranda en Ciencias Sociales de la Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional de La Plata (FaHCE-UNLP), Argentina. Licenciada y profesora en Sociología de la Universidad Nacional de La Plata. Becaria doctoral del Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas con lugar de trabajo en el Instituto de Investigaciones en Humanidades y Ciencias Sociales (IdIHCS) de la UNLP. Correo electrónico: ceciliabostal@gmail.com. Orcid: 0000-0001-5649-6488.

Federico Martín González, Universidad Nacional de La Plata

Doctor en Ciencias Sociales de la Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional de La Plata (FaHCE-UNLP), Argentina. Licenciado y profesor en Sociología de la Universidad Nacional de La Plata. Becario doctoral del Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas con lugar de trabajo en IdIHCS, UNLP. Docente de grado de la Universidad Nacional de La Plata. Correo electrónico: federicomartin.gon@gmail.com. Orcid: 0000-0001-5134-8494.